Dietetyczna lasagne bez makaronu?

Właśnie tak! Zrób dietetyczną lasagne z cukinii, nawet nie zorientujesz się, że nie ma w niej makaronu, w ten sposób ograniczysz ilość węglowodanów w diecie.

Składniki, 2 porcje :

  • 1 duża lub 2 średnie cukinie
  • 400g mięsa mielonego z indyka, najlepiej zmielona pierś prosto z lokalnego sklepu mięsnego,
  • pomidory świeże lub w puszce drobno krojone,
  • mozzarella light,
  • szczypta soli, pieprz, oregano, bazylii, czosnek świerzy

Jak zrobić lasagne z cukinii bez makaronu?

  • Cukinię dokładnie umyj i potnij na bardzo cienkie plastry (podłużne), najlepiej za pomocą tarki.
  • Mięso z indyka (mielone) podsmaż na rozgrzanej patelni i dopraw solą i pieprzem. Zalej pomidorami z puszki i duś przez około 10 minut.
  • Na dnie naczynia żaroodpornego, ułuż warstwami, plastry cukini, plasterki mozzarelli i mięso mielone. Warstwy układaj, aż do wypełnienia naczynia.
  • Rozgrzej piekarnik do 200 stopni Celcjusza (ustawienie piekarnika góra, dół) i piecz przez 35 minut.