Zielone szparagi z jajkiem sadzonym

Składniki 1 porcja:

  • 400 g szparagów
  • jedno jajko (z wolnego wybiegu)
  • pomidorki koktailowe

Lato to doskonały moment, aby zawalczyć o spadek nadmiarowych kilogramów. Dostęp do świeżych warzyw i owoców sezonowych oznacza brak monotonni w Twojej codziennej diecie.

Jednym z warzyw sezonowych są szparagi, które powinny być dostępne do końca lipca. Szparagi to warzywa pełne witamin, są naprawdę pyszne, a przy tym mają niski indeks glikemiczny oraz niewiele kalorii (jedyne 18 kcal/100g) więc wspomagają odchudzanie.
Właściwości szparagów:

  • zawierają błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny, który poprawia perystaltykę jelit dzięki czemu mają właściwości oczyszczające,
  • są moczopędne (pomagają usunąć nadmiar wody z organizmy, zmniejszają obrzęki),
  • wzmacniają układ odpornościowy organizmu,
  • doskonałe źródło witamin tj: A C, E , selenu, cynku oraz koenzym Q,
  • zawierają znaczną ilość kwasu foliowego (szczególnie zalecane dla kobiet w ciąży oraz planującym ciąże)

Sposób przygotowania zielonych szparagów:
Gotowane na parze zachowaj wszystkie swoje cenne wartości odżywcze (czas przygotowania 7-10 minut, w zależności od grubości). Szparagi możną również ugotować w wodzie jeżeli nie posiadasz specjalnego garnka, użyj zwykłego. Warzywa delikatnie zwiąż, główki powinny wystawać poza garnek, gotuj ok 8-10 minut. Do przygotowania szparagów możesz użyć piekarnika (wyłóż blaszkę papierem do pieczenia, do miseczki dodaj łyżkę oleju rzepakowego i odrobinę soli, nasmaruj szparagi i włóż do rozgrzanego piekarnika – czas przygotowania około 12-15 minut (temperatura 220 stopni). Jajko przygotuj jak lubisz, najlepiej lekko ścięte, z płynnym żółtkiem, zachowa wtedy najwięcej wartości odżywczych.

Szparagi to warzywo, które doskonale smakuje przygotowane z grilla, a sezon grillowy trwa w najlepsze!